Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

ΤΑ ΓΑΪΔΟΥΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΜΗΣ


Πέφτει, πέφτει το επίπεδο!

Της Πόπης Διαμαντάκου

 

Πάτος; Διόλου πρωτότυπος ο χαρακτηρισμός γι’ αυτό που συμβαίνει σε μια τηλεόραση που έχει χάσει και αυτή τον μπούσουλα, εγκλωβισμένη σε αδιέξοδα μοντέλα, όπως το κουτσομπολίστικο, το οποίο μοιάζει να πνέει τα λοίσθια

Εδώ που φτάσαμε, ούτε το τηλεκουτσομπολιό δεν μπορεί να κρατήσει το επίπεδό του. Διαλύεται η σόουμπιζ. «Βασίλισσες» χάνουν το στέμμα τους καθώς επιβεβαιώνεται πλέον και επισήμως αυτό που ανεπισήμως ήταν πασίγνωστο αλλά όλοι σφύριζαν κλέφτικα γιατί έβγαινε ο επιούσιος με τα παραμύθια, ότι δεν «τα 'φερναν» στο κανάλι, τουλάχιστον αναλόγως με τη φήμη και τα «χρυσά συμβόλαια» που ενίσχυαν τη λάμψη τους. Αλλοτινές «φίρμες» της μεσημεριανής ζώνης παραμερίζονται, οι υποτιθέμενοι σταρ ξέφτισαν πια από την υπερέκθεση - πόσες πόζες με φιλιά και αγκαλιές της Μακρυπούλια με τον Χατζηγιάννη να αντέξει το φιλοθέαμον, εκείνοι δεν βαρέθηκαν;
Ενα κολοσσιαίο επικοινωνιακό μοντέλο κουτσομπολίστικης ανάδειξης διασημοτήτων που υποστηρίχθηκε με πάθος επί δύο δεκαετίες, τροφοδοτώντας με πάθη, μίση, κόντρες, διαζύγια, αρραβωνιάσματα, εγκυμοσύνες ώρες ατέλειωτες τηλεοπτικού προγράμματος καταρρέει ελλείψει αντικειμένου. Παρ' όλο που θεωρητικώς αποτελούσε την πιο φτηνή λύση για τα κανάλια τα οποία είχαν επενδύσει σε αυτό το είδος, την ώρα της κρίσης αποδεικνύεται αδιέξοδο.
Γιατί η κουτσομπολίστικη σάχλα, η επί ώρες ενασχόληση με τη λιποαναρρόφηση της μιας ή με τους έρωτες και τα διαζύγια της άλλης, προϋποθέτει μια κοινωνία ευδαίμονα που αντέχει να συντηρήσει τη βιομηχανία της ψευδοδιασκέδασης, που αγοράζει «κουτσομπολιά» και χαζεύει τις «ζωές των άλλων», γιατί ακόμη και αν δεν έχει λυμένα τα προβλήματά της είναι παραμυθιασμένη από το κλίμα της χλιδής και της κυκλοφορίας του χρήματος ότι θα τα λύσει. Η οικονομική κρίση ωστόσο ανέδειξε την ανυπόφορη κενότητα όλων αυτών. Και η καναλική συρρίκνωση στέρησε τον ανταγωνισμό που διόγκωνε το κουτσομπολίστικο τίποτε. Ισως είναι η ευκαιρία να ισορροπήσει η εγχώρια τηλεόραση. Θα πάρει χρόνο. Και χρειάζονται νέες ιδέες.
Πάντως οι αλλοτινές «βασίλισσες», «κορίτσια της διπλανής πόρτας» και όπως αλλιώς χαρακτήρισε η κουτσομπολίστικη φρενιτίδα, κυρίως παρουσιάστριες, προκειμένου να «πουλήσει» το καταναλωτικό μοντέλο των τηλεοπτικών παραμυθιών στα οποία πρωταγωνιστούσαν, ελάχιστα αφορούν πλέον ανθρώπους οι οποίοι έχουν γονατίσει από τα προβλήματα και έχουν με πολύ σοβαρότερα να ασχοληθούν από ακόμη μία εγκυμοσύνη της Μενεγάκη. Είναι, έτσι κι αλλιώς, αποδεκατισμένοι οι κουτσομπολίστικοι στρατοί που θα ασχολιόνταν με κάτι τέτοιο. Μπορεί να το ανέφερε η «Πρωινή Μελέτη», ανακαλύπτοντάς το και αυτή σε κουτσομπολίστικο site, αλλά ποιος να ενδιαφερθεί πια γι' αυτά τα παλιά, ξινά επικοινωνιακά σταφύλια! Είναι θλιβερά από την απόγνωση που αποπνέουν. Ποιος να συγκινηθεί με τον αρραβώνα της Ηλιάδη που έκανε θέμα το Star μαζί με το μονόπετρό της! Ναι, ναι, της αοιδού, που έκλαιγε τον δολοφονημένο σύντροφό της με μαύρο δάκρυ αγκαλιά με την Τατιάνα, ντυμένες και οι δυο με μακριές τουαλέτες μεσημεριάτικα και με τις βλεφαρίδες κάγκελο; Αλήστου μνήμης εποχές!
Η αλήθεια είναι ότι ζουν τη δική τους τραγωδία οι κουτσομπολίστικοι στρατοί. Δεν τους φτάνει η αγωνία τους για την επιβίωση, για το αν θα 'χουν τη δουλειά τους τον επόμενο μήνα, αναγκάζονται να κυνηγούν χρωματιστές σαπουνοφουσκίτσες που σκάνε με μικρά παφ! παφ! και πρέπει να παραστήσουν ότι πρόκειται για «βόμβες» που σκάνε με κρότο. Αναμασούν τα ίδια και τα ίδια.
Στην αγωνία και μια θαμπή πλέον σόουμπιζ που τρέχει, όπου εμφανίζονται κάμερες. Τις προάλλες, στα βαφτίσια του μωρού της αλλοτινής αρχισυντάκτριας πρωινάδικων, μάθαμε ότι έπεσαν σαν ακρίδες για να βγάλουν καμιά «ειδησούλα» ό,τι κυκλοφορεί σε ρεπόρτερ, φωτορεπόρτερ και λοιπούς αλλοτινούς «κυνηγούς κεφαλών».
Το ενδιαφέρον είναι ότι αν και παρήλασαν ως καλεσμένοι όσοι έχουν απομείνει στην τηλεόραση, όσοι τρέμει το φυλλοκάρδι τους ότι θα φύγουν, αλλοτινοί ακριβοθώρητοι και συνήθεις «μαϊντανοί» λέξη δεν τους έπαιρνες. Σαστισμένοι; Φοβισμένοι; Ή απλώς γνωρίζουν πλέον ότι τα αλλοτινά λόγια του αέρα, οι «αγαπούλες» ή οι κοντρούλες για να βρίσκονται στην επικαιρότητα δεν έχουν θέση σε μια αγορά που σπαράσσεται από ανασφάλεια; 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου