Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2012

ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΕΣ ΑΚΡΙΒΑ ΤΑ ΠΑΤΑΤΑΚΙΑ ΓΑΪΔΟΥΡΙ

Tasty Foods: Πρόστιμο 16,2 εκατ. ευρώ  για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης





 
Tasty Foods: Πρόστιμο 16,2 εκατ. ευρώ για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης
Επιβλήθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού μετά από καταγγελία της Τσακίρης ΑΒΕΕ
 
 
Πρόστιμο ύψους 16,2 εκατ. ευρώ επέβαλε τελικώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε βάρος της εταιρείας Tasty Foods, τιμωρώντας την για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά των αλμυρών σνακς. Την καταγγελία είχε υποβάλει η βιομηχανία Τσακίρης ΑΒΕΕ.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ομόφωνα η ολομέλεια επέβαλε πρόστιμο ύψους 16.177.514 ευρώ, από τα οποία τα 11.739.387 ευρώ αφορούν παραβάσεις που αφορούν σε καταχρηστικές πρακτικές δεσπόζουσας θέσης, και 4.438.127 ευρώ για τις παραβάσεις που αφορούν σε περιοριστικές του ανταγωνισμού συμφωνίες.

Σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής, η καταχρηστική συμπεριφορά της Tasty Foods περιλάμβανε πολλαπλές πρακτικές και μεθόδους, ορισμένες από τις οποίες είχαν πρωτόγνωρη ένταση και στόχευση, στο πλαίσιο μιας ενιαίας και μακρόχρονης στρατηγικής αποκλεισμού των ανταγωνιστών της, καθώς και περιορισμού των δυνατοτήτων ανάπτυξής τους, από το πλέον σημαντικό κανάλι διανομής των μικρών σημείων πώλησης (περίπτερα, καταστήματα ψιλικών, φούρνοι, μίνι-μάρκετ κ.αλ.).

Γι΄αυτό τον σκοπό, η Tasty Foods χρησιμοποίησε ποικίλες πρακτικές από το 2000 ως τουλάχιστον και το 2008, οι οποίες περιλάμβαναν:

- Συμφωνίες επάλληλης αποκλειστικότητας σε επίπεδο χονδρικής και λιανικής, δηλαδή, ρήτρες αποκλειστικότητας και εκπτώσεις για την εξασφάλιση αποκλειστικότητας σε επίπεδο χονδρικής, καθώς και ρήτρες αποκλειστικότητας στη χρήση παγίων (σκαλιέρες) και συναφείς πρακτικές, με στόχο την κατάληψη του όλου, ή σχεδόν όλου, του διαθέσιμου χώρου στα μικρά σημεία πώλησης,

- Συμφωνίες με εκπτώσεις έναντι δέσμευσης (όλου ή του σημαντικότερου τμήματος του διαθέσιμου) χώρου για την τοποθέτηση των δικών της προϊόντων στα ράφια των μικρών σημείων πώλησης, κατ' αποκλεισμό των ανταγωνιστών,

- Συμφωνίες με εξατομικευμένες εκπτώσεις στόχου, τόσο σε επίπεδο χονδρικής, όσο και σε επίπεδο λιανικής, με τις οποίες δέσμευε τους πελάτες της και περιόριζε τη δυνατότητά τους να στραφούν σε άλλους προμηθευτές,

- Συντονισμένες και στοχευμένες ενέργειες αντικατάστασης και εξαφάνισης από την αγορά, με ακραίες και ανορθόδοξες μεθόδους, προϊόντων και παγίων (σκαλιέρες) των ανταγωνιστών της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου