Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012

ΤΑ ΓΑΪΔΟΥΡΙΑ ΤΩΝ SUPER MARKET



Θύματα των επαγγελματιών οι καταναλωτές

 

 Μία ακόμα συνέπεια της οικονομικής κρίσης εις βάρος των καταναλωτών, με τις παραβάσεις επιχειρηματιών που εξαπατούσαν καταναλωτές να κατέγραψαν αύξηση 200% το 2011 σε σχέση με το 2010.

Αυτό προκύπτει από τα ...
απολογιστικά στοιχεία των ελέγχων της Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς (ΥΠΕΑ) του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Οι έλεγχοι, σύμφωνα με τον ειδικό γραμματέα της ΥΠΕΑ, Γιώργο Στεργίου, είναι περισσότεροι κατά 58%, ενώ 231% αυξήθηκε το συνολικό ύψος των χρηματικών προστίμων που επιβλήθηκαν. Αυτά ανήλθαν στο 1,2 εκατομμύρια ευρώ από 362.400 ευρώ το 2010.

Συγκλονιστικό και το στοιχείο που αναδεικνύει το μέγεθος της παραβατικότητας. Το 2011, όπως σημειώνει το "Έθνος", ελέγχθηκαν 6.328 επιχειρήσεις και οι παραβάσεις που εντοπίστηκαν είναι 1.354. Δηλαδή ένας στους πέντε παραβίαζε την αγορανομική νομοθεσία.

Ειδικότερα, στις λαϊκές και δημοτικές αγορές και τη Βαρβάκειο Αγορά εντοπίστηκαν πωλητές οι οποίοι παραπλανούσαν και εξαπατούσαν τους καταναλωτές σχετικά με την ποιότητα, την προέλευση και τις τιμές των οπωροκηπευτικών και των κρεάτων.

Για παράδειγμα, αναγράφουν ότι οι πατάτες είναι Θήβας, ενώ η προέλευσή τους είναι από την Αίγυπτο. Επίσης κρεοπώλες κάνουν "κόλπα" με τις πινακίδες αναγραφής των τιμών.

Πληθώρα παραβάσεων διαπιστώθηκε και σε σούπερ μάρκετ, πολυκαταστήματα και εμπορικά καταστήματα.

Επιχειρήσεις παραπλανούν τους καταναλωτές με τις προωθητικές ενέργειες (προσφορές, εκπτώσεις κλπ.). Τα σούπερ μάρκετ για παράδειγμα υποχρεώνονται να αναγράφουν στα προσφερόμενα είδη τις τιμές ανά μονάδα μέτρησης, αλλά και εκείνες προ και μετά τις μειώσεις των τιμών.

Το αποτέλεσμα είναι οι πελάτες των αλυσίδων να μην μπορούν να διακρίνουν αν οι τιμές πώλησης είναι συμφέρουσες ή όχι. Έχουν ακόμα διαπιστωθεί περιπτώσεις επιχειρήσεων που πριν από τις εκπτώσεις ανεβάζουν τις τιμές για να τις εμφανίζουν μετά μειωμένες.

Αγορανομικές παραβάσεις διαπιστώθηκαν και σε εστιατόρια και καφέ. Συνήθης πρακτική αποτελεί η μη αναγραφή στους τιμοκαταλόγους προϊόντων, αλλά και αν τα κρέατα και τα αλιεύματα είναι κατεψυγμένα. Έτσι, οι καταναλωτές πληρώνου
ν τα γεύματά τους με αναντίστοιχες σε σχέση με την ποιότητά τους τιμές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου